Spustit podnikání na internetu je vlastně hračka. Web tu pro člověka připraví kdekdo, uveřejnit na něm nějakou nabídku je ještě snadnější, a pak už stačí jenom počkat, až si k takové nabídce najde cestu internetová veřejnost. A lidí je přece na internetu tolik, že se zdá laikovi přímo nepředstavitelné, že by tu mohla být o zákazníky nouze.

hledání na internetu

Jenže právě to poslední je u internetových obchodů často problém. I kdyby měl někdo na svém obchodním webu nejvýhodnější nabídku, může se dočkat jenom naprostého nezájmu lidí o tento svůj výtvor. Může se stát, že do nějakého e-shopu zkrátka lidé nemíří. A kde nejsou zákazníci, tam pochopitelně nejsou ani peníze, což je v jakémkoliv obchodě ten nejzásadnější nedostatek, jaký si jenom lze představit.

A co si má počít takový podnikatel, který se pustil do internetového obchodování, zařídil si svůj e-shop a nyní kvůli tomuto prodělává? Jak se má někdo postarat o nárůst návštěvnosti na svém webu?
Lze tak učinit s pomocí reklam. Ale ty jsou jednak příliš drahé a jednak nemají dlouhodobý efekt a přestávají zabírat nejpozději ve chvíli, když zmizí. Což je činí nedokonalými.

SEO grafika

Anebo lze vsadit na optimalizaci pro internetové vyhledávače, která je v mnoha ohledech daleko smysluplnější. Když se totiž zařídí kvalitní SEO eshopu, jsou v rámci této odstraněny nedostatky, se kterými se může lecjaký web potýkat, a to pak vede ke zlepšení pozice takového obchodu v internetových vyhledávačích. A díky SEO firma nakonec získá daleko lepší postavení v internetových vyhledávačích, které znatelně ovlivňují to, co lidé na internetu najdou a co ne.

Díky dobrému umístění mezi jinými odkazy ve vyhledávačích získá optimalizovaný obchod více návštěvníků, a to přirozeným způsobem. Lidé sem budou mířit prostě proto, že na tuto nabídku narazí snáze než na nabídky jiné. A když už lidé někam zavítají, třeba si tu i něco koupí. A obchody pokvetou.